ELF är en LAN-Förening som startades 2001. Vi håller till i Eksjö kommun och vi i styrelsen har stort intresse för teknik, spel och e-sport. Vi jobbar för en härlig gemenskap tillsammans med alla som intresserar sig för internet-kultur på ett eller annat sätt.

Målet med våra evenemang är att skapa en rolig och säker mötesplats som ger ungdomar möjligheten att få komma ut och träffa andra människor med liknande intressen. Även våra äldre medlemmar tar gärna chansen att pausa livet en stund för att spela och träffa kompisar hos oss.

På våra LAN kan man ta med sig sin egen dator och använda den för att spela tillsammans med andra, samtidigt som vi står för lokalen och uppkopplingen. Vi anordnar flera aktiviteter, främst i form av tävlingar där man kan visa upp sina färdigheter, men vi lånar även ut sällskapsspel för de som vill hitta på något annat som inte kräver en dator. Spelen varierar från gång till gång beroende på vad som är populärt och spelas mycket just nu, men det förekommer även äldre spel för att få fram den riktiga nostalgikänslan eller för att helt enkelt få chansen att rocka loss i något man var riktigt bra på.

Det krävs ett visst ansvar över sin egen plats och utrustning så för barn under 13 år vill vi gärna ha kontakt med en förmyndare innan eventet. Det är alltid fritt för en förälder att komma in och kolla till sina barn. Tobak i form av snus eller cigaretter (endast på markerad yta utomhus) kan förekomma men ELF är utöver detta en alkohol- och drogfri förening.

Verksamhetsgrenar: Datorspel, E-sport

Hemsida: https://www.facebook.com/eksjolan