Grundandet av Örkult
Örkult bildades under vintern 2015 och ägna sig då åt rollspel, främst Drakar och Demoner samt olika brädspel, allt ifrån warhammer till Monopol. Under 2017 beslutade årsmötet att byta inriktning och fokusera på det växande E-sport intresset.

Ambitioner
Örkult vill genom sin verksamhet bidra till att ungdomar får en trygg miljö med goda förebilder att utvecklas i. Örkult vill med samhällets hjälp lyfta E sporten inte minst lokalt. Tillsammans med fritidsledare,kulturarbetare och näringsliv vill Örkult bland annat arrangera turneringar och LAN för ungdomar.

Målgrupp
Örkults målgrupp är såklart alla som gillar att spela och ha kul! Men vi ser stora behov av trygga mötesplatser för ungdomar. Därför gör föreningen riktade insatser för att nå ungdomar under 25 år. Örkult vill även främja tjejers spelande och kommer därav att verka för en trygg miljö för tjejer att träffas och spela på. Örkult har även en låg medlemsavgift för att alla ska kunna gå med.

Verksamhetsgrenar: Brädspel, Figurspel

Hemsida: https://forening.sverok.se/orkult