Bli medlem i GothCon 2024

GothCon är Sveriges största och äldsta spelkonvent. Konventet brukar locka mellan 1500 och 2000 besökare varje år - en stor, trevlig och fridsam grupp människor som tycker om alla typer av spel. Traditionellt sett främst rollspel men numera även brädspel, figurspel, kortspel och lajv. Konventet äger rum i Göteborg varje påsk och de senaste åren har vi huserat i Hvitfeldtska Gymnasiet (ovanför Götaplatsen). Alla är välkomna att besöka konventet och vi rekommenderar att den som är under 15 år kommer i sällskap med förälder.

Föreningens huvudverksamhet är att arrangera GothCon. Som medlem i föreningen hjälper du till att arrangera konventet och är aktiv före, under och efter konventet.