Bli medlem i SISA 2024

SISA grundades mot slutet av det förra millenniumet för att främja studiet av historia och historieberättande i form av olika sorters krigsspel - konfliktsimulering, figurslag och rollspel. I början var vi mest intresserade av konfliktsimulering men har under tiden blivit allt mer toleranta först mot rollspel sedan figurslag och, under det nya millenniumet, till och med mot sällskapsspel.

Vi spelar spel av många olika anledningar; från historiskt intresse via önskan av att måla och visa upp figurer till nöjet av att träffa vänner och besegra dem i olika spel. Men i grunden träffas vi för att ha roligt!!

Under lång tid har vår viktigaste dag varit torsdagar när vi på kvällen träffas i vår lokal för att spela, snacka och visa upp figurer och nya spel. Torsdagar är vår spelkväll, då är det alltid någon i lokalen. Ofta träffas spelare också på helger för att spela. Några spel har vi till och med gjort själva. Alla som är intresserade av att ha kul med spel är välkomna att testa.

Svenska Institutet för Strategisk Analys har en medlemsavgift på flera olika nivåer. Kolla följande länk för information om vad som gäller för just dig.

Du ansöker nu om medlemsskap i föreningen under 2024. Du ansluts också till Sverok. Är du mellan 6-25 år, så får föreningen bidrag för att du är medlem. Inga personuppgifter kommer att lämnas ut av Sverok.