Bli medlem i Hudiksvalls Airsoftförening 2024

Vi är en förening som främjer airsoften i Hudiksvall med omnejd. Vi vill skapa bättre spel, göra det lättare att hitta hobbyn och underlätta för spelarna som redan är involverade. Vi vill att alla som kommer på våra träffar har roligt. Som medlem får du självklart förmåner.

Vad är Airsoft? Airsoft utvecklades i Japan under senare hälften av 1980-talet som ett svar på de strikta vapenlagar som finns i landet. Entusiaster upptäckte snart att de svaga luftvapnen gick att använda till helt andra saker än målskjutning på tavlor och snart spred sig Airsoft till Europa och USA. Airsoft (termen Soft Air förekommer också) är en form av spel mellan olika lag, som utförs med hjälp av luftvapen. Luftvapnen är utformade som realistiska replikor av riktiga eldhandvapen och är vanligtvis elektriska eller gasdrivna - kapabla att skjuta både enkelskott eller automateld. Ammunitionen som används till luftvapnen är runda 6mm eller 8mm plastkulor.