Bli medlem i Projekt Lazarus 2024

Ett projekt för såväl nostalgi som nyskapande.
Ett projekt för att återskapa den känsla du hade på ditt första lajv, eller att skapa den för första gången.
Ett projekt som säger ”Ja”.
Ett projekt för att föra magin tillbaka till lajv.
Ett projekt som är lättsamt.
Ett projekt som är lättillgängligt och har låga krav men högt i tak.
Ett projekt för att skapa tillväxt av nya lajvare.
Vi arrangörer har varit med och lajvat i många år nu. Under de senaste åren har lajvandet i Sverige förändrats. Kraven på både utrustning och spel har höjts. Samtidigt som det har givit oss många trevliga upplevelser så är det inte alltid man orkar spela en karaktär fylld av ångest, eller för den delen har tid att sy upp en ny dräkt anpassad just för att den specifika geografiska stilen och tidsåldern lajvet kräver.

För vår del vill vi gå tillbaka till ett lajvande som är lättillgängligt. För andra så kan det vara första gången de åker på lajv. Vi älskar människor som engagerar sig med hjärta och själ i karaktärsbakgrunder och fantastisk utrustning, men det är inget måste. Du som kommer på lajvet ska ha roligt, det är vår främsta avsikt.

För att åstakomma det så låter vi spelarna ha så fria händer som möjligt till att skapa sina egna förutsättningar för spel. Fantasin ska tillåtas flöda fritt. Vi arrangörer ska finnas med som ett stöd och ett bollplank för att hjälpa till att utveckla spelarnas koncept. Samt för att föra samman olika grupper och personer.

Även om vi lånar en del från våra tidigare lajvupplevelser så kommer vi även att introducera nya metoder och element som inte använts tidigare, eller som vi anser har använts för lite på lajv.

Vårt mål är även att ingen ska vara rädd för att åka ensam på lajvet. Vi kommer att göra vårt bästa för att föra samman folk i grupper eller hitta folk som de kan lajva tillsammans med.

Projekt Lazarus

Projekt Lazarus har en medlemsavgift på 50 kr. För att du ska bli medlem i föreningen krävs det alltså förutom att du skriver in dina uppgifter här dessutom att du betalar in 50 kr till föreningens bankgiro: 125-2964. Ange ditt fulla namn och födelseår som meddelande.

Du ansöker nu om medlemsskap i föreningen under 2024. Du ansluts också till Sverok. Är du mellan 6-25 år, så får föreningen bidrag för att du är medlem. Inga personuppgifter kommer att lämnas ut av Sverok.